Heb je grip op je bedrijf, of heeft jouw bedrijf grip op jou?
Als je bent zoals de meeste ondernemers of leiders, ervaar je waarschijnlijk een of meer van de vijf veelvoorkomende frustraties:
Gebrek aan controle – Je hebt niet genoeg controle over je tijd, de markt of je bedrijf. In plaats van controle te hebben over het bedrijf, heeft het bedrijf controle over jou.
Mensen – Je bent gefrustreerd over je werknemers, klanten, verkopers of partners. Ze lijken niet te luisteren, je niet te begrijpen of hun werk niet door te zetten. Jullie zitten niet op dezelfde golflengte.
Winst – Simpel gezegd, er is niet genoeg hiervan.
Het plafond – De groei is gestopt. Wat je ook doet, het lukt je niet om door te breken en naar het volgende niveau te gaan. Je voelt je overweldigd en onzeker over wat je nu moet doen.
Niets werkt – Je hebt verschillende strategieën en snelle oplossingen geprobeerd. Geen enkele heeft lang gewerkt en als gevolg daarvan is je personeel afgestompt geraakt van nieuwe initiatieven. Je bent aan het doordraaien en je hebt tractie nodig om weer in beweging te komen.
Wat wij leiders leren is eenvoudig, maar niet simplistisch. Wij helpen hen de vijf veelvoorkomende frustraties te laten verdwijnen door dezelfde basisinstrumenten te implementeren die succesvolle organisaties gebruiken. Het resultaat is dat leiders zich meer in controle, gelukkiger en minder gestrest voelen. Hun organisaties zijn winstgevender, doelgerichter en worden bemand door geweldige medewerkers.
Je bent niet je bedrijf. Jouw bedrijf is een entiteit op zich. Je hebt het misschien gecreëerd, maar om succes te hebben, moet je er een organisme van maken dat zichzelf in stand houdt. Om het volgende niveau te bereiken is meer nodig dan alleen een product of dienst of een simpele vastberadenheid om te slagen. Je hebt vaardigheden, instrumenten en een systeem nodig om je mensen, processen, uitvoering, management en communicatie te optimaliseren. Je hebt sterke leidende principes nodig die dag in dag uit voor je bedrijf zullen werken.
Je zult eenvoudige maar krachtige manieren ontdekken om je bedrijf te leiden die jou en jouw leiderschapsteam meer focus, meer groei en meer plezier zullen geven. Je zult werken aan een besturingssysteem; de zes hoofdcomponenten van elk bedrijf die moeten worden beheerd en versterkt om een geweldig bedrijf te zijn. Dit model is van toepassing op grote en kleine bedrijven in elke branche.
DE ZES HOOFDCOMPONENTEN VAN IEDER BEDRIJF
VISIE Het versterken van dit component betekent dat iedereen in de organisatie 100% op één lijn moet zitten met waar je naartoe gaat en hoe je daar gaat komen.
MENSEN Simpel gezegd, we kunnen het niet doen zonder goede mensen. Dit betekent dat je jezelf moet omringen met geweldige mensen, van hoog tot laag, omdat je geen geweldige visie kunt bereiken zonder een geweldig team.
DATA Dit betekent dat je door alle gevoelens, persoonlijkheden, meningen en ego’s heen snijdt en je organisatie terugbrengt tot een handvol objectieve cijfers die je een absoluut beeld geven van waar de dingen staan.
Als de componenten Visie, Mensen en Gegevens sterk zijn, begin je een heldere, transparante, open en eerlijke organisatie te creëren waar alles zichtbaarder wordt en begin je “alle problemen uit te roken”, wat leidt tot…
ISSUES Het versterken van deze component betekent geweldig worden in het oplossen van problemen in de gehele organisatie – ze in het licht te zetten, ze te verslaan, en ze voorgoed te laten verdwijnen.
PROCES Dit is het geheime ingrediënt van je organisatie. Dit betekent het “systematiseren” van jouw bedrijf door het identificeren en documenteren van de kernprocessen die de manier bepalen waarop je bedrijf wordt geleid. Je moet iedereen op één lijn krijgen over wat de essentiële procedurele stappen zijn, en vervolgens moet je ervoor zorgen dat iedereen ze volgt om consistentie en schaalbaarheid in je organisatie te creëren.
TRACTIE Dit betekent discipline en verantwoordelijkheid in de organisatie brengen – geweldig worden in uitvoering – de visie in de praktijk brengen en waarmaken.
Wij ondersteunen je met eenvoudige en praktische hulpmiddelen om alle zes de hoofdcomponenten van jouw bedrijf te versterken en de helderheid en het zakelijk succes te bereiken waar je naar streeft.